Aan de basis van de nieuwe website ligt een grootschalig gebruikersonderzoek bij ouders, professionals en partners via online bevragingen en diepte-interviews. De nieuwe website is het antwoord op de drie grote noden en wensen van alle bezoekers:
- makkelijk terug te vinden informatie
- een fris design
- en een aangename gebruikerservaring op élk toestel.
Ouders centraal
Alle info staat gebundeld in 13 thema's. Korte boodschappen en heldere taal maakt alle informatie vlot leesbaar en heel toegankelijk. Bovendien wordt de tekstuele info ook versterkt met foto's illustraties en filmpjes.
Aparte ingang voor partners
Het gebruikersonderzoek toont aan dat professionals op een heel andere manier informatie zoeken dan ouders. Daarom hebben professionals en partners een apart luik met informatie over erkenning, subsidies en beleid. Elke sector vindt er informatie op maat.
Digitale én fysieke dienstverlening versterken elkaar
De nieuwe website van Kind en Gezin is een cruciaal onderdeel in de ondersteuning van gezinnen. Onze digitale kanalen en fysieke dienstverlening versterken elkaar. Kind en Gezin ondersteunt en begeleidt ouders in real life én digitaal.
De website past perfect binnen de communicatiemix van Opgroeien, samen met het aanbod op sociale media, in magazines en brochures en tijdens fysieke contacten met alle gezinnen. Het is dus geen of-of- maar een en-en-verhaal!
Benieuwd?
- Surf naar de nieuwe kindengezin.be
- Lees het persbericht
- Lees het interview met Laura, digitaal expert bij Opgroeien.