Voor wie is je boodschap?
Veel aandacht gaat naar het doelpubliek, want wie online informatie deelt, moet altijd voor ogen houden voor wie hij of zij schrijft. Gaby: ‘Natuurlijk weet je dat hé, dat je je doelpubliek voor ogen moet houden, maar door de manier waarop we ermee aan de slag gingen, leer je er echt rekening mee houden in de praktijk. We bekeken video’s met voorbeelden van andere organisaties, en doordat je echt daarop inzoomt, zie je plots wat beter kan.’ Het is kennis die ook blijft hangen. Gaby: ‘Ik kan zeggen dat ik dit nu zelf toepas in wat ik schrijf. Elke keer als ik iets uitstuur, vraag ik me af welke boodschap ik wil overbrengen, voor wie ik het schrijf, of ik niet teveel of net te weinig informatie geef …’
De training Online informeren
Voor veel organisaties vormt de website een belangrijk communicatiekanaal. Wil je als organisatie je website onder handen nemen, dan is de vorming Online Informeren een goede start. Gaby: ‘Een website is een groot portaal, er kruipt veel tijd in als je het goed wilt doen. Maar een toegankelijke website is onmisbaar en de training is zeker een goed begin: je krijgt meteen enkele punten mee waarmee je binnen je organisatie aan de slag kunt.’