Het kind meer motiveren om in gesprek te gaan, het gesprek faciliteren door gebruik te maken van beeld, audio en filmmateriaal. Inzetten op hulpcontinuïteit en integrale hulp. In kaart brengen van de krachtbronnen en het netwerk van het kind, zodat hulp zo vroeg en nabij mogelijk kan geboden worden. Door LifeCity zo vroeg als mogelijk in te zetten willen we ook inzetten op preventie. Bovendien bieden we handvaten aan begeleiders om met emoties van kinderen aan de slag te gaan.
Iedereen die met kinderen in contact komt: opvoeders, consulenten, begeleiders, ouders, brugfiguren, zorgcoördinatoren, therapeuten, psychologen, (ortho)pedagogen, logopedisten, ergotherapeuten, jeugdwerkers, ...
Begeleiders van kinderen maken samen met het kind een account aan op LifeCity en zetten het kind op weg. Het kind kan vanaf dan vanop gelijk welk device aan zijn account op LifeCity om samen met hulpverleners of alleen te gebruiken. Het kind bouwt op die manier verder aan zijn LifeCity!
Iedereen die met kinderen aan de slag wil vroeg en nabij rond hun emoties, talenten, krachtbronnen, dromen, hun netwerk en belangrijke gebeurtenissen.
Zoveel mogelijk kinderen een account op LifeCity!
De beperkte tijd van veel begeleiders van kinderen, alhoewel het op termijn zeker een tijdsbesparing impliceert als er voldoende gebruikers zijn! De beperkte digitale vaardigheden van veel hulpverleners, ondanks dat er enorm veel toekomst zit in digitalisering. De soms nog beperkte toegang tot devices en een stabiel wifi netwerk.