Masterproef over hoe ouders worden gevormd en zichzelf vormen in de huidige digitale tijden. Hiervoor gebruikt men een specifieke bron van opvoedingsadvies: opvoedapps. Je krijgt een overzicht van heel wat opvoedapps en hoe er vanuit elke app naar opvoeding en ouderschap gekeken wordt.
De analyse begint met het situeren van opvoedingsapps in de huidige digitale tijd tegen de achtergrond van opvoeding als een intergenerationele relatie. In verdere analyse onderscheidt men opvoeden in digitale tijden van het opvoeden van kinderen in andere tijden.
In het onderzoek kijkt men op welke manier ouders worden aangesproken in opvoedingsapps. De beschrijving van de opvoedingsapps (d.w.z. de taal) en wat ouderschapsapps visualiseren (i.e. visualisatie) worden gebruikt om te zien hoe ouders zichzelf moeten begrijpen.
De bevindingen worden gebruikt om te verwoorden wat opvoedingsapps betekenen voor de figuur van de ouder vandaag, gesitueerd tegen de achtergrond van het opvoeden van kinderen binnen een intergenerationele relatie. Tegenwoordig worden ouders begrepen als algoritmische assemblages, gereduceerd tot meetbare aspecten en vernauwd tot de mogelijkheden van ouderschapsapps.