Brochure

Woorden en beelden k(l)eurig kiezen

Wat is het?

Hoe kan je als organisatie je boodschap aantrekkelijker maken voor een cultureel divers publiek? De Kosovaarse vlag hijsen? Tolken in je team opnemen? Gebarentaal? Of kan je communicatiemateriaal aantrekkelijker maken door een beter woord- en beeldgebruik?

Verbal Vision vzw ging te rade bij mensen van verschillende etnische origine via persoonlijke gesprekken, straatinterviews en een online enquête. Dit speurwerk mondde uit in praktische en inspirerende tips voor communicatiemedewerkers, vormgevers, tekstschrijvers en beleidsmedewerkers. Ook het etnocommunicatiewiel, de pretest en het werk van grafici in spe komen in deze brochure uitgebreid aan bod.

Waarom is het belangrijk

‘Woorden en beelden k(l)eurig kiezen’ is een must voor iedereen die aansluiting zoekt bij een multicultureel publiek.

Cover van de brochure Woorden en beelden k(l)eurig kiezen

Brochure Woorden en beelden k(l)eurig kiezen

Auteur

Ingrid Tiggelovend

Jaar van publicatie

2011
Ook interessant