In gesprek geraakt geeft je handvatten en methodieken die je helpen communiceren in het superdiverse sociaal-agogische domein.
Het boek is theoretisch onderbouwd maar ook hands-on en praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden, oefeningen en reflectievragen.
Het werd geschreven voor een team van docenten Gezinswetenschappen en het wordt ook als handboek in de opleiding gebruikt.
Luisteren en communiceren, doen we dat niet allemaal spontaan? Maar gaan we ook écht met elkaar in gesprek? Luisteren we oprecht naar elkaar? Vullen we misschien soms te veel voor de anderen in, zonder rekening te houden met hun standpunt? Geven we niet vaak te veel goedbedoeld advies?
Voor (toekomstige) hulpverleners zijn dit des te belangrijke vragen om bij stil te staan. In gesprek gaan is meer dan dagelijkse kost: het is een heuse vaardigheid waar je inzicht en ervaring voor nodig hebt.
In gesprek geraakt geeft je handvatten en methodieken die je helpen communiceren en reflecteren binnen het superdiverse sociaal-agogische domein. Het boek is theoretisch onderbouwd maar ook hands-on en praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden, oefeningen en reflectievragen.
Een verhelderende en confronterende uitnodiging voor hulpverleners (in wording) om bewuster te communiceren en zich in gesprek daadwerkelijk te laten raken.